Specialiojo pedagogo pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1. atlieka pedagoginį mokinių vertinimą, nustato mokinių žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei vertina pažangą;
2. padeda specialiųjų poreikių mokiniams įsisavinti ugdymo turinį ir lavina jų sutrikusias funkcijas atsižvelgiant į kiekvieno vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
3. atlieka konsultavimo ir pedagoginio švietimo funkcijas: pataria mokytojams, kaip rengti pritaikytas ir individualizuotas bendrąsias programas, vykdo tėvų (rūpintojų), mokytojų švietimą specialiosios pagalbos teikimo klausimais;
4. bendradarbiauja su mokytojais, specialiųjų poreikių mokinių tėvais ir kitais darbuotojais, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese bei teikia jiems metodinę paramą specialiųjų poreikių mokinių ugdymo klausimais;
5. kaupia, gretina ir analizuoja pedagoginio ir medicininio tyrimo duomenis, vertina ir analizuoja ugdymo procesą ir jo rezultatus, numato tobulinimo kelius;
6. dalyvauja Vaiko gerovės komisijos veikloje. 7. taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves;
8. tobulina nuolat savo kvalifikaciją;
9. vykdo savo veiklą vadovaudamasis galiojančiais įstatymais, teisės aktais, ir dokumentais reglamentuojančiais Konservatorijos veiklą.