Jeigu darbdaviui yra priklijuota „blogo boso" etiketė, greičiausiai jis apie tai darbe sužinos paskutinis. Dauguma darbo psichologijos ekspertų pripažįsta, kad darbdaviui yra svarbu žinoti, ar jo pavaldiniai jį mėgsta, ar ne. Tarkime, vien dėl to, kad darbuotojai yra nepatenkinti savo tiesioginiu vadovu, jie patirs stresą ir jausis nelaimingi darbe, kas lems jų produktyvumo ir kūrybiškumo sumažėjimą. Nepasitenkinimas vadovu gali lemti ir darbuotojų kaitą organizacijoje, kas įmonei brangiai kainuoja tiek laiko, tiek piniginiu atžvilgiu. Neigiamas Jūsų įvertinimas žmogiškųjų išteklių specialistui gali sukelti abejonių dėl jūsų gebėjimų vadovauti kolektyvui. Ir svarbiausia, kad neigiamas pavaldinių nusiteikimas darbdavio atžvilgiu gali sukelti sunkumų užsitarnaujant jų pagarbą, kas ypatingai svarbu norint motyvuoti darbuotojus.
Vadovas negali patikti visiems, jeigu jis to siekia, gali iškilti pavojus dėl jo sprendimų teisingumo įmonės atžvilgiu. Kita vertus ir didžiausia verslo patirtis bei įgūdžiai nepadės plėsti savo karjeros, jeigu Jūs savo pavaldiniams būsite visiškai abejingas ir apatiškas. Taigi siekiant kovoti su aukščiau išvardintomis pasekmėmis, Jums reikia išmokti atpažinti ženklus ir keisti savo elgesį bei požiūrį į vadovavimą. Žemiau pateikiame 14 ženklų, kuomet Jūsų pavaldiniai gali Jūsų slapta nemėgti:
Reikia susitaikyti su tuo, kad būdami vadovu neįtiksite visiems, tačiau pagarbą Jums turėtų jausti visi Jūsų pavaldiniai. Jeigu jaučiate priešingai - tai pirmas ženklas, kad darbuotojai gali nemėgti Jūsų.
Jeigu pastebite, kad Jūsų darbuotojai vengia akių kontakto tik kalbėdami su Jumis, taip jie bando nuslėpti savo priešiškumą Jūsų atžvilgiu.
Pastebite, kad darbuotojai verčiau lipa laiptis kas kart kai pamato Jus belaukiant lifto? Tai aiškus signalas, kad darbuotojai vengia bet kokio kontakto su Jumis.
Jūsų darbuotojai vis dažniau nepasirodo darbe dėl ligos, atvyksta į darbą vėliau, o išeiti stengiasi vis anksčiau? Pastebite, kad jų pertraukėlės tampa vis dažnesenės ir ilgesnės? Gali būti, kad darbuotojai stengiasi kaip įmanoma labiau nusišalinti nuo savo pareigų.
Yra sunku būti nusiteikusiam teigiamai ir šypsotis šalia to, kurio nemėgstate. Jeigu pastebite, kad darbuotojai nesišypso tik būdami šalia Jūsų, tai ženklas, kad kažkas yra ne taip.
Jei darbuotojas nesišypso šalia Jūsų yra viena, tačiau jeigu jis nustoja juoktis kas kart Jums įėjus į kabinetą, tai rodo, kad darbuotojas Jūsų nemėgsta ir jokiu būdų savo emocijomis nenori dalintis su jumis.
Nebegalite įtraukti darbuotojo į naują projektą, jis nebetrykšta entuziazmu ir nejaučia motyvacijos darbe? Viena to priežasčių gali būti neigiamas darbuotojų nusiteikimas Jūsų atžvilgiu.
Jūsų darbuotojai niekada nekviečia Jūsų į susitikimus po darbo neformalioje aplinkoje? Greičiausiai jie nenori su Jumis praleisti daugiau laiko, negu reikalauja darbiniai santykiai.
Pastebėjote, kad darbuotojai su Jumis bendrauja elektroniniu paštu, o su kitais dažniau renkasi tiesioginį kontaktą? Greičiausiai darbuotojai vengia konfrontacijos su Jumis.
Jeigu darbuotojai bendrauja su Jumis taip, lyg būtų „aikštingi" paaugliai, į užduodamus klausimus atsako tik „taip" arba „gerai", toks jų elgesys signalizuoja, kad Jiems esate ne itin malonus pašnekovas.
Jūsų darbuotojai nusuka akis, laiko sukryžiavę rankas ant krūtinės kas kart kalbėdami su Jumis? Darbuotojų kūno kalba atskleidžia nuostatą darbdavio atžvilgiu.
Jūsų darbuotojų durys nuolatos uždarytos? Tai vienas iš būdų nuo Jūsų atsiriboti.
Nepasitenkinimas Jumis gali pasireikšti ir priešingu būdu. Dabuotojai gali bendrauti su Jumis agresyviau: nuolatos Jums nepritarti, prieštarauti bet kokiam Jūsų pasiūlymui.
Daugelis darbo psichologijos tyrimų patvirtina, kad viena iš dažniausiai pasitaikančių darbuotojų kaitos priežasčių - darbdavys. Taigi, jeigu taip ir negavote aiškaus atsakymo, dėl kokių priežasčių Jūsų darbuotojai nori išeiti iš darbo, pasvarstykite, gal tai dėl Jūsų?
Jeigu atpažinote vieną ar du ženklus savo pavaldinių elgesyje, tai toli gražu nereiškia, kad darbuotojai slapta Jūsų nemėgsta. Svarbu nuolatos stebėti savo kolektyvą ir pastebėjus pirmus darbuotojų nepasitenkinimo ženklus, išsiaiškinti jų priežastis ir imtis atitinkamų veiksmų problemoms spręsti. Sėkmės!