Mano nuotykiai darbo biržoje: kaip studentas darbo ieškojo

Mano nuotykiai darbo biržoje: kaip studentas darbo ieškojo

2013-07-23
Mano „pirmas kartas“ su darbo birža - nemalonūs potyriai ir klausimų daugiau nei atsakymų. Galbūt gerų norų yra, tačiau realios pagalbos, mano atveju, - lygiai nulis.
Norėčiau papasakoti apie savo pirmą (ir tikiuosi paskutinę) pažintį su Lietuvos darbo birža... Pirmiausia verta pažymėti, kad iki ateidamas į darbo biržą jau esu dirbęs pakankamą laiko tarpą, kad galėčiau pretenduoti į bedarbio pašalpą, tačiau turiu taip pat ir menką problemą – studijuoju magistro studijose ir vis dar esu laikomas dieninio skyriaus studentu (nors esu paskutinio kurso magistrantas, todėl turiu puikias sąlygas dirbti normaliu darbo laiku ir visą darbo dieną).
Mano situacija yra tokia – nors nuo mano atlyginimo buvo mokami mokesčiai, kurie turėtų užtikrinti, kad esant tokiai situacijai, kai prarandu darbą, valstybė turėtų bent simboliškai mane paremti, tačiau čia prasideda įdomybės.
Nors mano paskaitos vykdavo tik vakarais (nuo sausio mėnesio paskaitų išvis nebebuvo) aš vis tiek esu laikomas dieninio skyriaus studentu ir gauti bedarbio pašalpą man tampa tarsi neįmanoma (vadinasi, geriau nebūčiau siekęs tobulėti, kelti savo kvalifikaciją, įgyti naujų žinių ir pagilinti jau esamas, kadangi tai užveria kelią man gauti paramą iš valstybės). Na, bet tebūnie, buvo nebuvo ta pašalpa, išgyvenau ir išgyvensiu be jos.
Įdomioji apsilankymo darbo biržoje dalis buvo pokalbis su darbo biržos darbuotoja, kuri registruoja bedarbius. Ši maloni ponia nevyniojo žodžių į vatą ir pasakė, kad gali mane įregistruoti, tačiau dėl dieninio skyriaus studento statuso aš iš jų negausiu jokių darbo pasiūlymų ir man tiesiog paskirs prižiūrinčią darbuotoją, kuri konsultuos darbo paieškos klausimais (t.y. kur ir kaip ieškoti), be abejo tai iš vienos pusės sukėlė juoką, nes darbo skelbimus ir pats moku peržiūrėti. Esant tokiai situacijai nuspręndžiau, kad nėra tikslo lankytis, pas konsultantę ir tiesiog toliau pats ieškojausi darbo.
Vieną dieną vistik sulaukiau skambučio iš man priskirtos darbuotojos, kuri domėjosi ar vis dar domina darbo biržos paslaugos, kadangi dar esu bedarbis, tai atsakiau, kad domina ir sutarėme dėl susitikimo. Susitikimas buvo labai trumpas, tiesiog dar kartą patvirtino, kad darbo pasiūlymų man neteiks, taip pat aš (vis dar būdamas dieninio skyriaus studentu) negaliu pretenduoti į kvalifikacijos kėlimo ar persikvalifikavimo kursus (kurių vienaip ar kitaip šiuo metu neorganizuoja). Taigi, man maloniai pasiūlė išsibraukti iš sąrašų ir ateiti vėl tada, kai jau būsiu baigęs studijas (...).
Tikrai neteigiu, kad visose Lietuvos darbo biržos skyriuose, visi klientai susiduria su analogiškomis situacijomis ir neabejoju, jog yra žmonių, kuriems darbo birža padėjo rasti darbą, tačiau mano „pirmas kartas“ su darbo birža nebuvo itin malonus ir tuo labiau buvo visai nenaudingas.


DELFI komentaro pasiteiravo Lietuvos darbo biržos Komunikacijos skyriaus specialistės Mildos Jankauskienės:

„Remiantis Darbo rinkos stebėsenos sąlygų ir tvarkos aprašu, asmenys, besimokantys pagal dieninę ar nuolatinę mokymo formą, negali gauti bedarbio statuso, tačiau turi teisę būti įregistruoti darbo biržoje, kaip besimokantys asmenys. Vadovaujantis Užimtumo rėmimo įstatymu, teritorinės darbo biržos, siekdamos padėti susirasti tinkamą darbą, informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo įdarbinant paslaugas teikia visiems darbo ieškantiems asmenims. Klientų patogumui taip pat siūloma naudotis darbo biržos elektroninėmis paslaugomis.
Aprašytu atveju, paprastai prašoma, jog studentas pateiktų mokymosi grafiką, kad aptarnaujantis specialistas žinotų, kada klientas gali dirbti ir kada ne. Tada atsižvelgiant į individualius kliento poreikius, teikiami darbo pasiūlymai, kurių darbo laikas nesutampa su paskaitomis.
Galbūt Jūsų minimu atveju darbuotojas klientui tiesiog norėjo paaiškinti, jog neturėdamas bedarbio statuso, jis negalės pretenduoti dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse (pavyzdžiui, subsidijuojamas įdarbinimas ar darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir kt.). Tiksliau komentuoti trūksta duomenų.
Bet kuriuo atveju, tenka apgailestauti, kad darbo ieškančiam studentui kilo nesusipratimų bendraujant su aptarnaujančia specialiste. Deja, išlieka žmogiškasis faktorius, kurio veiklos galimybes sąlygoja ir dideli lankytojų srautai, ir padidėję darbo krūviai.
Norėtųsi pabrėžti, kad klientui pageidaujant gali būti pakeistas jį aptarnaujantis specialistas.
Atsiprašome už patirtus nepatogumus, ir tikimės, jog ateityje darbo biržos specialistai suteiks kokybišką pagalbą ieškant darbo“.

Šaltinis: delfi.lt
Ieškote darbuotojo?
Pasitarkime
+370 609 93299
Profesionali patyrusių Dirba.lt specialistų pagalba surandant darbuotojus