Kelionė į darbą – svylančioje smarvėje

Kelionė į darbą – svylančioje smarvėje

2014-01-29
Kvėpavimo takus gniaužiantis kvapas, nuolatinis šaltis. Tokius priekaištus Vilniaus viešajam transportui žeria nepatenkinti keleiviai. Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktorius Juozapas Grabys priekaištus priima, tvirtindamas, kad pagrindinė to priežastis – apverktina finansinė situacija ir seni autobusai.

„Net du kartus į darbą teko važiuoti to paties maršruto autobusu, kuriame be perstojo dvokė lyg svylančiu tepalu ar kuru. Kvapas buvo toks, kad kai kurie žmonės burnas buvo užsidengę šalikais, o aš atsisėdau arčiau stotelėse atidaromų durų. Net atėjus į darbą kolegos ėmė teirautis, iš kur tas nemalonus kvapas“, – DELFI skundėsi viena skaitytoja, besibaiminanti, kad tokios važiavimo sąlygos gali kenkti sveikatai.
„Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinė sąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius tvirtina, kad tokio dvoko priežasčių gali būti ne viena.
„Mūsų autobusai ir troleibusai yra susidėvėję, jų senumo vidurkis viršija 18 metų. Per grindis matosi asfaltas, taigi išmetami dūmai vis tiek patenka į saloną. Kėbulas nėra sandarus, nes yra supuvęs, todėl per visas skyles eina kvapai į saloną“, – DELFI sakė jis.
Pasak pašnekovo, spaudžiant šalčiams ir vairuotojams tenka pavargti su senais autobusais.
„Yra tokių autobusų, kurie per visą naktį negesinami, nes paskui gali ir neužsivesti. Tokiu oru vairuotojai labai vargsta, nes atėję į darbą, kiek jam užtrunka, kad jis užvestų, sušildytų autobusą. Jie ateina net per išeigines, kad pašildytų autobusą, kad galėtų išvažiuoti dirbti. Jeigu autobusas padėvėtas, yra ir skysčių nutekėjimų, ir per visas ertmes pradeda tepalai nutekėti. Juk buvo ir tokių atvejų, kai autobusai užsidega važiuojant. Ką padarysi, kad taip nuvarytas techninis lygis“, - kalbėjo J. Dekaminavičius.
Pasak jo, dėl autobusų ir troleibusų senumo neįmanoma pakankamai jų prišildyti, kai lauke šalta.
„Šildymo įranga irgi yra pasenusi, todėl negalima apšildyti autobuso ir troleibuso, kad būtų +14-15 laipsnių, nes kiekvienoje stotelėje atidaromos visos durys. To reikalauja instrukcija, jeigu vairuotojas nors kartą neatidaro visų durų, keleiviai pasiskundžia ir vairuotojui nuima nuo atlyginimo. Taigi tokia ta šiluma: kiek įšyla, tiek išeina“, – sakė pašnekovas.
Vilniaus gatvėmis važinėja apie 400 autobusų.
Su tokio senumo mašinomis niekas nevažiuoja

„Vilniaus viešojo transporto“ technikos direktorius Juozapas Grabys tvirtina, kad smarvė autobuso salone gali jaustis tik vieninteliu atveju.
„Taip gali būti, tačiau ne visuose autobusuose, bet tik tuose, kurie išvažiavo po remonto. Tokių autobusų yra vienetai. Kai remontuoja išmetimo sistemą, ją apčiupinėja tepaluotais pirštais, duslintuvą, todėl gali būti degėsio kvapo. Tačiau tai yra labai laikinas dalykas. Mūsų technika sena, autobusai yra tikrai susidėvėję, nors ir išpildo techninių apžiūrų reikalavimus. Tačiau kėbulas ir viskas pasenę, negalime užtikrinti sandarumo, galbūt ir iš duslintuvo patenka koks dūmelis“, – DELFI komentavo jis.
Dar vienas dažnas keleivių skundas – nuolatinis šaltis viešajame transporte.
Šią problemą pripažįsta ir pašnekovas: „Mes nepajėgiame užtikrinti pakankamos šilumos, kad keleiviai galėtų jaustis kaip namuose. Naujuosiuose autobusuose tai šiek tiek pavyksta, kadangi šildymo sistemos yra naujos, neužakusios, efektyvios. O kai autobusas yra padėvėtas, visos sistemos išvalyti, kad ji būtų kaip nauja, neįmanoma. Taip pat yra trejos-ketverios durys, autobusas stoja kas tris-keturias minutes, kol žmonės įlipa ir išlipa, jos būna atidarytos. Taigi šilumos užtikrinti negalima, nes durys labai dažnai varstomos“.
J. Grabys sako, kad autobusai taip sugenda, kad visai nebešyla.
„Pasitaiko, kad važiuojant autobusas pradeda visai nebešilti. Tačiau vairuotojas privalo užbaigti reisą ir važiuoti iki galinės stotelės. Ten jį ir pakeičia atvažiavęs kitas autobusas“ – teigė jis.
Technikos direktorius pripažino, kad visos bėdos kyla dėl to, kad autobusai yra labai seni.
„Autobusams 15, 17, 18 metų. Juk su privačiais automobiliukais nebevažiuojame, kai jie yra tokio senumo. O mums ką daryti? Naujų neturime, nes finansinė situacija yra labai apgailėtina. Va, ir šiandien pristatome 19 naujų autobusų, tačiau jų kiekis nėra didelis“, - sakė pašnekovas.
Pasak jo, žiemą troleibusų šildymui papildomai išleidžiama 150 tūkst. Lt, o autobusams – apie 0,5 mln. Lt.
Vilniaus visuomenės sveikatos centras DELFI sakė, kad nėra įgaliotas vykdyti mikroklimato kontrolę viešajame transporte. Tačiau ir skundų dėl smarvės nėra gavę, tačiau sulaukta vieno skundo dėl šalčio.

Šaltinis: delfi.lt
Ieškote darbuotojo?
Pasitarkime
+370 609 93299
Profesionali patyrusių Dirba.lt specialistų pagalba surandant darbuotojus