10 taisyklių, kaip tinkamai kalbėti su darbdaviu telefonu

10 taisyklių, kaip tinkamai kalbėti su darbdaviu telefonu

2015-06-08

Ar moki kalbėti telefonu dėl darbo?

Turbūt net nesusimąstote, kad darbdavys pirmą įspūdį apie Jus susidaro pirmo pokalbio telefonu metu. Daugeliui darbo ieškančių šis pirmas kontaktas atrodo nereikšmingas ir paprastai jam nesiruošia, tačiau nepraraskite budrumo. Pokalbį telefonu reikia vertinti rimtai, taip pat kaip ir tiesioginį pokalbį. Pirmas įspūdis, kūrį darbdavys susidarys pokalbio telefonu metu, turės įtakos sprendimui pasikviesti Jus tiesioginiam pokalbiui, ar ne.

Žemiau pateikiame 10 taisyklių, kuriomis turite vadovautis kalbėdami su darbdaviu telefonu.

1. Gerai pasiruoškite

Prieš skambindami pasiteirauti apie jus dominantį darbą, pirmiausia kuo daugiau išsiaiškinkite apie įmonę (organizaciją), išnagrinėkite darbo pasiūlymą, netgi parepetuokite, kokie bus jūsų atsakymai į vieną ar kitą dažniausiai darbdavio užduodamą klausimą.

2. Turėkite savo gyvenimo aprašymą

Turėkite po ranka savo gyvenimo aprašymą ir motyvacinį laišką. Darbdavys gali Jūsų paklausti informacijos, kuri yra pateikta šiuose dokumentuose, taip galėsite greičiau atsakyti į darbdavio rūpimus klausimus.

3. Mandagiai prisistatykite

Kai susisieksite su darbdaviu pirmiausia pasisveikinkite, nurodykite savo skambinimo tikslą bei savo vardą ir pavardę.

4. Pasiteiraukite atsakingo asmens  

Kai prisistatėte kokiu tikslu skambinate, pasiteiraukite, ar kalbate su žmogumi, kuris yra atsakingas už darbuotojų atranką. Kartais skelbime būna nurodytas bendras įmonės telefonas ir ne visi įmonės darbuotojai yra informuoti apie skelbiamą darbuotojų atranką, dėl to būtina pasiteirauti atsakingo asmens kontaktų.

5. Pristatykite savo kvalifikaciją ir turimas žinias

Kai susisiekėte su asmeniu, kuris yra atsakingas už darbuotojų atranką, reikėtų jam pristatyti savo kvalifikaciją ir turimas žinias, jos turi sutapti su skelbime nurodytais reikalavimais. Taip parodysite darbdaviui, kad rimtai domitės jo darbo pasiūlymu ir kreipiatės pas jį tikslingai.

6. Pasidomėkite apie įmonę

Pokalbio metu pasidomėkite organizacijos veikla, pačiu darbo pasiūlymu. Labai sveikintina, jeigu poklabio metu pateiksite kelis rūpimus klausimus susijusius su siūloma pozicija.

7. Kalbėkite konkrečiai

Į darbdavio užduodamus klausimus atsakykite aiškiai, konkrečiai, nesigilinkite į smulkmenas. Pagrindinis pokalbio telefonu tikslas - susitarti dėl tiesioginio pokalbio.

8. Nustatykite susitikimo laiką

Jeigu matote, kad darbdavys labai domisi Jūsų kvalifikacija, turima darbo patirtimi, mandagiai pasiūlykite susitikti „akis į akį”, kad galėtumėte rūpimus klausimus aptarti darbo pokalbio metu.

9. Nenuleiskite rankų

Jei darbdavys sako, kad laisvų darbo vietų šiuo metu jau nėra, paklauskite ar jis galėtų su Jumis susisiekti, jei situacija pasikeistų. Taip pat galite pasiteirauti, gal darbdavys turi panašaus pobūdžio darbo pasiūlymų, taip parodysite, kad jus labai domina galimybė dirbti būtent toje įmonėje.

10. Padėkokite

Dažnai esame įpratę sakyti: „Ačiū, už sugaištą laiką”, tačiau pokalbis telefonu, tai nėra laiko gaišimas nei jums, nei darbdaviui, nors ir nepavyko priimti abiem pusėm naudingo sprendimo. Siūlome visada sakyti: „Ačiū, už skirtą laiką”.  

Sėkmės darbo paieškoje!

Ieškote darbuotojo?
Pasitarkime
+370 609 93299
Profesionali patyrusių Dirba.lt specialistų pagalba surandant darbuotojus